Esimiesviestinnän tehopäivä

Esimiesviestinnän tehopäivän tavoitteina on oppia mm.

  • viestimään tavoitteista selkeästi ja johdonmukaisesti
  • tunnistamaan oma viestintätyyli ja kehittämään ja hyödyntämään sitä esimiestyössä
  • tunnistamaan muiden viestintä- ja vuorovaikutustyylejä ja mukauttamaan viestintää tilanteen ja vastaanottajan mukaan
  • valitsemaan tarkoituksenmukaiset kanavat esimiesviestinnälle
  • hyödyntämään tunneälyä ja sanatonta viestintää esimiestyössä
  • tunnistamaan alisuoriutuminen ja puuttumaan siihen tehokkaasti
  • muuttamaan muutosvastarinta yhteen hiileen puhaltamiseksi
  • motivoimaan ja palkitsemaan tiimiä tarkoituksenmukaisella tavalla.

Koulutuksen sisältö:

  1. Organisaation strategiasta ja tavoitteesta viestiminen

  • Esimiesviestinnän tehtävät ja tavoitteet
  • Strategian ja tavoitteiden konkretisointi omalle tiimille
  • Tarkoituksenmukaiset viestinnän kanavat
  1. Viestintä- ja vuorovaikutustyylien tunnistaminen ja hyödyntäminen

  • Esimiehen viestijäidentiteetti ja kehityskohteet
  • Viestintä- ja vuorovaikutustyylit ja niiden mukauttaminen
  • Erilaisuuden hyödyntäminen tiimin viestinnässä
  1. Tunneäly, empatia ja sanaton viestintä

  • Tunneäly, tunteiden säätely ja empatia esimiestyössä
  • Sanaton viestintä ja kuuntelemisen taito
  • Tunneälyn ja sanattoman viestinnän hyödyntäminen viestinnässä
  • Avoimen viestintäkulttuurin edistäminen
  1. Esimiesviestinnän sudenkuopat ja haastavat viestintätilanteet

  • Esimiehen haastavat viestintätilanteet
  • Arvot, asenteet ja tarpeet viestinnässä
  1. Alisuoriutuminen ja siihen puuttuminen viestinnän keinoin

  • Mitä on alisuoriutuminen?
  • Alisuoriutumisen tunnistaminen
  • Alisuoriutumisen taustatekijät
  • Alisuorintaan puuttuminen ja ohjaaminen eteenpäin
  1. Muutosviestintä

  • Muutos ja tunteet
  • Ennakointi, suunnittelu ja muutoksen perustelut
  • Muutosviestinnän kanavat ja keskustelufoorumit
  • Muutoksen viestit ja viestinnän aikatauluttaminen
  • Muutosvastarinnan käsittely viestinnän keinoin
  1. Motivointi, palaute ja palkitseminen

  • Sisäiset ja ulkoiset motivaatiotekijät
  • Yksilön ja ryhmän motivointi
  • Motivointi sisäisen viestinnän ja markkinoinnin keinoin
  • Millainen on tehokas palaute?
  • Miten ja milloin annan palautteen?
  • Motivoivat palkitsemiskeinot
  1. Askeleet eteenpäin: päivän anti hyötykäyttöön

Koulutuksen kesto: klo 9 – 16:30
Hinta: 2800,00 euroa + alv. 24 %. Syksyn 2020 koulutuksiin nopean varaajan etu, kysy tarjous!

Kaikille avoin esimiesviestinnän tehopäivä järjestetään 22.9.2020 Tampere-talossa.

Hinta 590 euroa + alv 24% / osallistuja. Etusijalla koulutukseen ovat 7.4. 2020 syksyyn siirrettyyn koulutukseen ilmoittautuneet osallistujat, joten ole nopea – paikkoja on vain muutama jäljellä!

Lisätietoja Pauli Vuorio Puh 050 570 8163 tai Eila Lokka 050 575 1073.

Ilmoittautumiset: https://www.powercompetence.fi/lomake.html?id=39795

Eila Lokka